Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 17. desember 2015

Restegarn og gavedryss

Nå sitter jeg med beina høyt, og en stor kopp varm Julete.
Jammen er det full fart på jobb om dagen.
Godt å vite at jeg ikke trenger å gjøre alt det andre her hjemme, for det tar moren min seg av, faktisk.

Jeg bor altså hos mine foreldre fremdeles, og når jeg nevner flyttefot, så mener jeg pakking og flytting av tingene mine fra leiligheten jeg bodde i. Jeg har jammen mye ting!!!!
For ikke å snakke om masse garn!!!

Men det skal jeg gjøre noe med til neste år, har jeg bestemt meg for. Her skal UFOer gjøres ferdig, og garn strikkes opp. Jeg er jo allerede igang med det.

Restegarnslue
Et egentlig fryktelig stylet bilde, med dårlig lys. Er jo ikke lyst når jeg er hjemme.

Enda en rullelue av Soul og Air, på pinne 4.
Rester av den beige Air'en fra jakka jeg nettopp ble ferdig med. Og så hadde jeg en mursteinfarget Soul, igjen fra en genser jeg strikket for to år siden.
Den beige Air'en tok slutt da jeg skulle felle på toppen, men da hadde jeg beige Soul igjen fra jakka også. Ble veldig fornøyd med denne lua, faktisk.

Og grunnen til at Juleteen ble med på bildet, er at den fikk jeg av en kunde i butikken i dag.
Jeg synes jeg er så heldig om dagen.

Uhell i kjærlighet, men hell i hverdagen! Det er da ganske fint?

12 kommentarer:

Annes indfald sa...

Gode planer for nye året.... Jeg arbejder også hårdt for at nedbringe lageret... Men der er svært!
Fin lue. Lyder som lækker-lækkert garn om ørerne.
Så dejligt med små gaver og pakker... De luner mere end en gang! De varmer sjælen.

ANNEPÅLANDET sa...

Hell i hverdagen er ikke så dumt det heller!
Blir spennende å følge med på oppsktrikkingsprosjektet ditt! Jeg holder stadig på, men på uforklarlig vis kommer det stadig mer INN enn UT - forstå det den som kan....

Miri Vandre blandt ege sa...

Når et ny år begynder, er det skønt at lægge planer, plante håb og drømme om hvad der skal ske :)

Strikkeheksen sa...

Måske hverdagens glæder er de vigtigste - så dejligt med små gaver fra kunder i ny og næ ☺ Du har jo en god lejlighed til at få ryddet op i det hele - og det er en stor tilfredsstillelse st få brugt nogle rester og ryddet ud i ufoerne ☺ Ha en rigtig dejlig weekend, Sylvia og dejligt med mennesker omkring dig ☺

Strikkeheksen sa...

Måske hverdagens glæder er de vigtigste - så dejligt med små gaver fra kunder i ny og næ ☺ Du har jo en god lejlighed til at få ryddet op i det hele - og det er en stor tilfredsstillelse st få brugt nogle rester og ryddet ud i ufoerne ☺ Ha en rigtig dejlig weekend, Sylvia og dejligt med mennesker omkring dig ☺

Elisabeth sa...

Så deilig med sånne overraskelser, Sylvia. Umm, julete og ferskt bakverk er gode greier.

God fredagskveld.

Madame sa...

Ha en rigtig fin juleweekend, Sylvia - jeg håber, alt er som det skal være hos dig, men det virker sådan.
Jeg skal en tur i Tivoli med Bella og glæder mig. Klem

Ruths datter sa...

Ønsker deg god førjulshelg. Bra du har vinnerlykke.
Klemz

Lin sa...

Held i hverdagen er godt at have. At faa gave fra kunderne er bare saadan en dejlig bekraftelse paa at man er vaerdsat.Kan huske min foerste gave fra en kunde. Det var et par meget grimme nylonstroemper som jeg aldrig har gaaet med, men jeg var saa glad for dem. Har kigget paa dem i timevis og vaeret stolt. Beholdte dem i mange aar.
Jul hos mamma er noget saa specielt. Dejligt og afslappende og uden mas. Savner det meget.

Held og lykke med alle dine planer og goeremaal.
Stort knus
Lin

Rubia sa...

Hell i hverdagen er slettes ikke så verst.
Så får heller andre ting dukke om om det er meningen. ;O)

Lisbeth sa...

Julete er så godt😊. Har en pose stående jeg og, må se å få laget meg en kopp😀. Fint med snille kunder☺️

Helen sa...

Ja, det er først når man flytter på seg, at alt kommer frem for en dag hvor mye enn har...he he he...kanskje en og annen skatt har dukket opp som du hadde glemt?

Tvi tvi med videre flytting og pakking og ikke minst strikking !!