Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 20. desember 2015

UFO i julen

Mine UFOer flyr ikke høyt, men ligger nå gjemt i poser og kurver.
Jeg har jo oppdaget dem påny, etter som de har blitt flyttet hit jeg bor nå.

En av dem vil jeg gjøre ferdig i Romjulen, nemlig denne her
Orange, min yndlingsfarge nr 2, etter rød. 

Ullgarnet er fra Bindestuen og kjøpt sist gang jeg var på Strikkefestivalen på Fanø.
Jeg har allerede heklet mange ruter fra da jeg startet på dette prosjektet, som altså skal bli et heklet pledd.
Men, som så mange andre prosjekter, så ble dette lagt litt på vent, siden jeg startet opp på enda et pledd samtidig!!!

Med de samme rutene, men i sort og rødt.
Det i sort og rødt er allerede i bruk, hos Sønnen, for da han så jeg heklet dem sammen, sa han at dette kunne han tenkt seg å ha. Men det er ikke helt ...kremt.... ferdig, det heller. Det mangler etpar remser, for å bli stort nok til å ligge over senga hans.

Jeg har garn nok til begge pledd, og siden rutene er de samme, så er det vel bare å sitte å hekle opp alt garnet i Romjula. Og ende opp med to pledd.
Ikke verst, synes jeg.

Ha en fin siste søndag før jul.

25 kommentarer:

Lin sa...

Nej ikke verst. Gleder meg til at se teppene ferdige.
Klem

Sommertid sa...

Mye kos og varme i små lapper. Eneste minuset er trådfest og sammenheklingen etterpå. Håper du har en fin vri på det "problemet".
Ønsker deg en fin julehøytid , klem

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Imponerende prosjekt å starte på Sylvia. Godt du tar det litt innimellom. Blir sikkert knallflott, fargen er jo lekker!!! God siste søndag i advent med klem fra meg :-)

Annes indfald sa...

Hyggeligt håndarbejde til julehyggestunder.
De klassiske firkanter giver smukke resultater.
Jeg er ikke så glad for at hækle, så jeg har drømme om at strikke et tæppe. Vivian Høxbro har lige udgivet en booklet, Strik ret i moduler... den ønsker jeg mig til jul. Tror der er projekter til nogen af alle mine garnrester.
God førjul.
Klem

Chain of Yarn sa...

Ih fin varm farve. Det bliver da dejligt at få færdigt. Hav en god dag.

Madame sa...

Dejlig farve, Sylvia - du er så dygtig til håndarbejde. Jeg har engang hæklet et sengetæppe i den slags firkanter. Håber du har det godt og ønsker dig en rigtig god jul!

Ingunn Sættem sa...

Så smart å ha planene klare for julas håndarbeid! Da er det bare å sette i gang når julefreden senker seg. Jeg ser at du er flink til å hekle, for lappene dine er jevne og fine. Det liker jeg.

God jule-innspurt fra Ingunn

Helle sa...

Godt å sette seg noen mål, og få unna både halvferdige arbeider og garn som har ligget så lenge at man ikke lenger husker til hva eller hvorfor det ble kjøpt i utgangspunktet. ...

Jeg håper du har det bra, og finner roen i julen med kreativiten din. Juleteen du fikk av en kunde, (så hyggelig), er en av mine favoritter. Pleier å kjøpe den inn hver jul, og har den vel omtrent til påske. Det sier vel kanskje mer om at jeg egentlig er en kaffedrikker. 😉

Så mange gaver du klarer å få unna! Har klart å få laget en gave i år, mannen har heldigvis trått til og laget en del gaver, selv om ambisjonsnivået egentlig var mye høyere. Samtidig så vet jeg jo det at om jeg skal unngå å stresse med selvlagde julegaver må jeg begynne rett etter sommerferien. Phu. I år har jeg stesset ned så til de grader, (helt fantastisk herlig), at jeg ikke en gang helt hadde fått med meg at vi ikke hadde juletre i hus ennå. Tenkte at vi skule ordne det neste helg... øhhh. Sønnen i huset, som lurer på om det har rablet for mor, lurte på om vi likevel ikke kunne forsøke å få ordnet noe innen onsdag. ... I morgen kommer datteren hjem, da blir det kanskje litt pynt og kaker likevel. God jul kjære Sylvia.

klem
Helle

Fru Tunheim sa...

Du blir i alle fall ikke arbeidsledig når det kommer til håndarbeid. Du er så utrolig produktiv. Kanskje et mål for 2016 kan være å ferdigstille alt som ligger på vent før nytt settes igang?

Ønsker deg en god og fredelig jul.

Strikkeheksen sa...

Det bliver da bare skønt at få dem færdige, Sylvia og hvor bliver det smukt i den varme orange farve. Bindestuens garn fåes bare i så helt vidunderlige farver ☺

Strikkeheksen sa...

Det bliver da bare skønt at få dem færdige, Sylvia og hvor bliver det smukt i den varme orange farve. Bindestuens garn fåes bare i så helt vidunderlige farver ☺

Birgitte sa...

Det er ikke lysten det står på, når man starter på to store prosjekter samtidig :) Det er jo så lekkert med hekla pledd. Også blir de så forskjellige i ulike farger, selv om det er samme mønster. Du får kose deg med heklingen - skal se at det vokser frem ruter på rekordtid når juledagene kommer :)

Snuppesnella sa...

Blir nok et fint teppe. Ser du har god heklenål. ;)
Skal du bruke samme fargen på sammenheklingen av rutene ?

Lisbeth sa...

Det var en lekker farge! Ikke verst å få gjort ferdig noen UFO'er. Har vel et par liggende jeg og - men det er heldigvis ikke så mange😊. Ønsker deg en finfin dag - du er vel på jobb. I dag har jeg fri, skal på jobb i morra😉

Rubia sa...

Du er flink som tar fatt på UFOene. Jeg gjør det innimellom, men det dukker bare opp nye av dem. :O) Lykke til!

Helen sa...

Du har med andre ord, nok å holde fingrene i gang med ;)))

Ser ut som senneps gult på min PC, så godt du skrev oransje....for det hadde ikke jeg sett.
Rart det med skjermer, noe viser riktig farger, og andre helt feil kontra virkeligheten...jaja

Nyt de siste dagene, og tenk snart JULAFTEN !!

Klemmer herfra

LivM sa...

Er innom for å ønske deg en riktig God Jul.

Bodil sa...

Det blir ei flott teppe i ein nydeleg farge. Ynskjer deg ei god jul :)

Barwitzki sa...

Det blir fint :-))
Ha en riktig god jul med dine, kjære Sylvia.
Juleklem og hjertelige hilsen fra Viola.

Gro sa...

Ønsker deg en riktig god jul Sylvia!

ANNEPÅLANDET sa...

Ønsker deg en riktig god jul, selv om den blir annerledes for deg i år.
Håper du får masse tid til å hekle!
Juleklem fra meg

♥ Hannele på Hisingen sa...

Trevlig jul! ♥

Siddis back home sa...

Det blir et nydelig teppe! Flott farge! Ha en riktig God Jul! Juleklem fra meg

ANNEPÅLANDET sa...

Hei igjen, Sylvia!
For lenge siden, i 2009, kjøpte jeg et garn-kit fra deg/butikken med garn og oppskrift på noen fine vanter. De var grå, med rødt, blått, gult og brunt mønster, og garnet var Rauma Prydvev 2-tråds. Jeg strikket vantene og la dem ut på Ravelry. En kanadisk dame har spurt meg om hun kan få kjøpt mønsteret.
Vantene er her: http://ravel.me/annepaalandet/r6xy0
(du behøver ikke være medlem på Ravelry for å kunne bruke denne linken).
Hvis dere fortsatt har disse vantene/oppskriften til salgs, kunne du sendt meg epostadressen din så jeg kunne henvise damen til deg? (epostadressen min står i bloggen min, til høyre).

God romjul til deg!

Elisabeth sa...

Fortsatt god jul, Sylvia. Håper juleroen har seget inn, og du kan hente deg inn etter hektiske jobbdager før jul.
Juleklem fra Elisabeth