Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 24. januar 2016

Lenge siden

Tja...hva driver jeg med for tiden?
Alt og ingenting, egentlig. Derfor har det vært så stille her noen uker.

Som jeg lovet meg selv i år, så skal jeg bruke mye tid på vennskap og familie, og det har jeg gjort.
Søndagssyssel 

Akurat nå er jeg hos min søster, der vi netop har spist en god frokost.
Hekletøyet er med.
Og det er vel derfor det ikke har kommet så mye nytt her på bloggen, siden det å hekle ruter tar så lang tid. Og det er jo heller ikke spennende å se dem hver gang man er innom.

Men, nå tror jeg det nermer seg et passelig stort teppe. Som jeg ikke aner hvordan det kommer til å bli.
Det blir som det blir, tenker jeg.
Og i kveld, når jeg kommer hjem, skal jeg legge alle rutene utover igjen, og se om jeg har nok ruter.

Det har jeg gjort noen ganger nå, og hver gang mangler det ...sånn ca 40-50 stk.....
Jeg tror nesten jeg har glemt noen hver gang, jeg. Og så er det på'n igjen, og hekle noen fler.
MELBA og Kokos

I helgen har jeg altså kost meg masse med disse to skjønningene her.
Straks kler vi oss for en lang gåtur ute.
Jeg går mye tur. Det er deilig når man skal tømme hodet for tanker.

Ønsker alle som er innom, en herlig søndag.

22 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Gleder meg til å se hvordan teppet blir. Det fine med å lage ruter, er at man kan prøve seg frem og ombestemme seg på kombinasjonen mange ganger før montering. Fin, ny uke til deg.

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg sender dig et knus :) Dejligt at du passer på dine venner og familie :)

Annes indfald sa...

God gåtur. Som Søren Kirkegaard sagde; Ingen tanke er så tung, at man ikke kan gå fra den, http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/gå-en-tur-er-lyst-til-livet
Du er ellers i godt selskab kan jeg se. Fortsat god søndag.
Spændende om, der snart er firkanter nok til tæppet...

Gro sa...

Fysiske og kreative aktiviteter er det beste vi kan gjøre for å få sortert tankene. Det er også deilig at det går mot lysere tider. Fortsett med å pleie deg selv, familie og venner. Gleder meg til å se teppet ferdig. Ha fortsatt en strålende søndag!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Alt har sin tid Sylvia. Godt du har familie og venner som du kan bruke tid sammen med. Nyt dagene og arbeidet med det flotte teppet - gleder meg til å se det ferdig. God god søndag - ta vare på deg. Klem fra Lone

Chain of Yarn sa...

Jeg hepper på dit tæppe, det lyder som fremskridt. God weekend.

H. sa...

Kommet akkurat hjem, etter en deilig gå tur, langs åskammen mot Bolsena by, og da har vi så vakker utsikt å se på, nemelig innsjøen !

Så hyggelig å finne innlegg hos deg ;)) Tenker på deg vettu, og håper du har det bra Sylvia.

Lekker gråfarge du viser, og tro om du nå har nok ruter? Får håpe det, så du kan komme igang med noe nytt, alltid så moro med noe nytt på pinnene, ikke sant?

BrittB sa...

Ja, det tar sin tid å hekle teppe, men koselig arbeid! Det er lenge siden jeg har heklet noe, har visst mer strikke-dilla for tida.
Så koselig med søsterbesøk!
Fortsatt fin søndag til deg, Sylvia!

Lin sa...

Ogsaa rigtig god soendag til dig Sylvia. Ja at haekle taeppe, det tager sin tid, og monteringen joesses, toer ikke taenke paa det. Har et liggende i en papkasse som bare skal monteres. Ja bare og bare.lol
Klem

Fru Tunheim sa...

Ingenting er som frisk luft. Den kurerer alt og kan brukes til alt. Typisk nordmenn, vi har stor tiltro til at alt kan kureres med Pinex og frisk luft..ha,ha.

Gitte sa...

Kender godt det med alt og ingenting. Når man har lavet rigtig meget "alt" trænger man rigtig meget til ingenting.

Jeg er sikker på at dit tæppe bliver rigtig fint. Det lyder dog lidt som om der er mus i kurven - hvis du hver gang du ligger det op mangler 50 stk. 😄

amo sin blogg sa...

Lukke til med teppet.
Eg held på å hekle sammen ruter og så er festing av eit utall tråder.
Hpe det blei ein fin tur på deg i dag.
Ha ei fin ny veke !

Rubia sa...

Turer er helt perfekt når det gjelder å få tømt hodet for alt som ikke burde være der.
Blir spennende å se hvordan teppet ditt blir. :O)

Elisabeth sa...

Spennende med lappeteppe ditt, Sylvia.
Slike prosjekt tror jeg ikke min tålmodighet hadde strukket seg til gitt. Måtte i så fall blitt et babyteppe ;)

Turer i skog og mark gjør godt. Hatt et par skiturer siste tiden. Og det kjenner jeg i kroppen kan man si… He he..

Ha en god ny uke, kjære du.

Ruths datter sa...

Koselig å sitte med hekling. Jeg har endelig tatt det opp igjen. Kjekt. Håper du har det bra .
Klem fra meg

Anne sa...

Hei Sylvia! Det var lenge siden sist jeg kommenterte her nå, bedre sent enn aldri;) Takk for koselig kommentar hos meg, det var kjekt å få blogget litt igjen. Det blir nok et innlegg med bilder av pelsdotten min, han blir mye fotografert kan du si, hihi. Sånn er det med søte valper, man må forevige alle øyeblikk så godt man kan for de vokser utrolig fort. Mye forandringer hos deg i denne tiden, det er jo en prosess med godt og vondt. Viktig å ta vare på seg selv og som du skriver bruke tid på familie og venner. For det om jeg ikke har blogget så har jeg fått med meg alt her hos deg. Det blir spennende å se pleddet ditt ferdig! Og den oransje genseren din ble helt smashing på deg! Digger den fargen. Jeg hekler også litt innimellom nå. Fant noe garn fra lageeret som passa perfekt og som jeg har litt mye av. Gikk gal på et salg for noen år siden;) kos deg videre med heklingen og ha en fin uke! Klem:)

siddisisalou sa...

Ser vi er mange her som er spent på hvordan teppe ditt blir, men det haster ikke .....
En vakker dag er det ferdig og du viser det til oss andre.
Å gå tur er vel den beste terapien som finnes.
Min mann og meg kan gå lange turer sammen, men ikke alltid vi sier så mye til hverandre.
Deilig og fredelig, og godt å la tankene få fly !

mimouna sa...

Sånne tepper tar den tiden de tar. Godt å prioritere det som er viktigst, familie og venner.

Strikkeheksen sa...

Der er ikke noget som en gåtur, der kan klare tankerne - jeg kan slet ikke undvære mine daglige ture, der ofte er lange. Hvor er det dejligt, at du får brugt tiden på det, du gerne vil - det er jo hovedsagen og så kan alt andet vente. Ønsker dig en rigtig dejlig uge ☺

Strikkeheksen sa...

Der er ikke noget som en gåtur, der kan klare tankerne - jeg kan slet ikke undvære mine daglige ture, der ofte er lange. Hvor er det dejligt, at du får brugt tiden på det, du gerne vil - det er jo hovedsagen og så kan alt andet vente. Ønsker dig en rigtig dejlig uge ☺

LivM sa...

Gleder meg til å se teppet ditt ferdig. Håper du har det bra og sender deg en stor klem!

Madame sa...

Kære Sylvia, godt nytår til dig. Det er dejligt at læse, at du bruger tid på dine venner og familie og at gå ture - jeg har det som dig og synes, traveture er en god måde at tømme hovedet for tanker på. Spændende med dit lappetæppe. Klem!