Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 4. februar 2016

Candy for øyet



Raumas Lamull har kommet med mange nye farger, spessiellt rettet mot babyer.
Jeg har alltid likt Lamull. Et deilig og lett garn, og superdrøyt. Hele 250 meter på 50 gram. 

Men, det har hatt så kjedelige farger. Og vi har solgt mest sort til et Bunasjal som jeg selger som strikkepakker
Hjertet smelter, både av farger,  og tanken på nyfødte små babyer

Et helt nytt hefte, med oppskrifter til de nyfødte, og faktisk til den nybakte moren også. Strikkede ammeinnlegg, ulltrøye, pulsvarmere og et sjal til å ha om skuldrene når det ammes.

Til babyen er det teppe, bodyer, sparkebukser og søte sett, i enkle, gammeldagse modeller.
Her er det bare å sette igang med småprosjekter.

Siden fargen Gul er så herlig, hang jeg opp vårlige farger i pledd fra Røros Tweed
Sjekk strukturen på "Flette", den er virkelig flott

Og det er også kommet inn litt nyheter i tøy nå
Fra Alpakka Society og MaTilla. Herlige plagg man kan kombinere sammen.

Vi har også fått strikket opp Bøvertun-koften fra Kofteboken 2, til barn
Strikket i gul og natur Alpakka Silke fra Sandnes garn

Pga motlys ble det ikke bra fargegjengivning. Men den er virkelig fin i disse to fargene.
Hva har DU strikket fra boken?

Ellers ligger teppet mitt nesten ferdig sammenheklet.........men    jeg skal bare..... først.
Og strax er det endelig HELG!

11 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Den butikken din altså, der er det mye lekkert! Troe det er bra for lommeboka mi at den ligger så langt unna, hehe... Flott at Lamulla kommer i flere farger, og jeg har sett det heftet, det er så fint!
Her strikkes det i rester for tiden. Ha en fin helg!

Monica Gullesen Hansen sa...

Snakk om Cotton candy du! Lekkert!
Garnet er alt for tynt for meg med kanskje dobbelt hadde gått.
Det må jo være en fryd å gå på jobb for deg.
Riktig god helg

Lin sa...

Den butikken din er farlig. Saa mye vakkert. Det fletteteppe er fantastisk.
Go helg og go hekling.
Klem

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Gøy at lammeullen begynner å bli mer populær - håper på flere farger. Et veldig bra garn!!! Ha en fin fin helg Sylvia :-)

Strikkeheksen sa...

Jeg savler næsten - sikke smukke, forårsagtige farver :-) Jeg elsker Rauma - det er et super lækkert garn :-) Og som sædvanlig giver du en spændende rundvisning i butikken - det giver mig lyst til at komme forbi, for det ser ud til, at der er usædvanligt mange fine ting at kikke på - og så er der kun en måned til det er forår :-) I hvert fald i kalenderen ;-) Ha en dejlig dag :-)

Hannele på Hisingen sa...

Verkligen! ♥

Rubia sa...

Så masse nytt og spennende.
Gleder meg til strikkecafeen til uka. :O)

H. sa...

Nå har jeg kost meg med "vindus shopping" hos deg altså :)
Skikkelig candy for øyet disse fargene, som også fikk meg til å tenke på vår og sommer....sukk.....elsker våren !!

Lyseblått har jeg alt en tynn ullkåpe i, så ser jeg er "in" med den til våren he he

Ser lenger opp her at teppet ditt nå er ferdig, men jeg VIL så gjerne se HELE...alltid moro å se hvordan lappene settes sammen, og hvordan det da blir ett mønster.

Ønsker deg en fin fin uke, fine Sylvia !

H. sa...

PS, det lyseblå skjerfet utstilt sammen med jakkene, hvilket merket et det?
Og husker du sånn cirka pris....? Så veldig deilig ut, sånn litt tynt og stort?

Lisbeth sa...

Åh, det er farlig å legge ut bilde av det lekre garnet da!! Og jeg som skal prøve å strikke ut av lageret mitt..... Nesten godt jeg ikke skal innom deg de neste ukene😉

Eli Kristin sa...

Ai ai ai, den arbeidsplassen din... et farlig sted!!! :) Så mye fint og altfor mye fristelser av både garn og annet. Kos deg, ser veldig flott ut. Farlig flott ^_^