Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 16. februar 2016

Jeg elsker ORANGE!

Da teppet mitt var ferdig, var jeg ikke sen om å kjøpe inn garn til et nytt prosjekt.
Regelen om å ikke kjøpe mer garn, forsvant i gledesrusen........
Noen som kjenner seg igjen her?
Det strikkes i YNDLINGSFARGEN

Siden kulda kom tilbake igjen, kan man drømme om vår og sommer.
For dette prosjektet er en vårlig genser i lin og bomull, ovenifra og ned. Og siden jeg vil være synlig i år, er det bare å velge den gildeste fargen. Orange, selvfølgelig!

På jobben har vi noe annet i denne fargen jeg også gjerne skulle hatt
Mykt skjerf fra Alpakka Society og et kjede fra Kazuri

Men så får man vel se hvor lenge pengene rekker denne gangen.......

I kveld skal jeg treffe to venninner til middag. Vi skal skravle og strikke også. Det er så deilig å være sosial og ha gode venninner rundt seg.
Og JA, min søster og jeg har et godt forhold. Det er jo veldig greit når man bare har en.

En riktig fin kveld ønskes alle som er innom.

21 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg synes dit single tæppe er skønt :) Og jeg synes også det er så dejligt, at du har besluttet dig for at være synlig :) Gode venner og en dejlig familie - du er i sandhed en heldig kvinde - knus fra mig :)

Sommertid sa...

Å kjøpe garn i favoritt farger, ja det er deilig !

Syns det ser ut som en bra begynnelse på vårgenseren :)

Kos deg med venninner og strikketøy !

Barwitzki sa...

Kos deg, god kveld med strikkevenninne... herlig, stor glede.
Ja, riktig så mange prosjekter i hodet... og nye garn er såååå attraktivt :-)))
Ha masse glede med strikke fra orange genseren. Vårfargen og våren kommer... snart.
Klem fra Viola

Lisbeth sa...

Det er en nydelig farge til deg Sylvia :)
Kos deg med gode venninner, mat og strikketøy.
I kveld skal jeg nyte ensomheten, mannen drar på jobb i kveld etter 14 dager hjemme.
Klem til deg :)

Ruths datter sa...

Nydelig varm orange farge. Man skal sees vet du. Det teppet du lagde hadde noe av den samme varme gode fargen. Farger gjør oss glad. Fine ager ønskes deg.
Klemz

Ingunn Sættem sa...

Vi skal unne oss garn i fine farger som vi liker. Tror dette blir fint til deg! Lykke til med genseren!

Klem fra Ingunn som strikker Selbu-votter.

amo sin blogg sa...

Dette blir ein super gensar.
Nyyydeleg farge.
Skjerfet og perlene også.
Det blir flott å møte våren i oransje !!

Fin kveld frå Anne- Mari

Fru Tunheim sa...

Så fint at du sprer litt farge rundt deg. Jeg tenker ofte på de tusenvis av mennesker jeg møter på jobb og nesten alle er kledd i de samme mørke nyansene i svart, grå, blå og brun, og på sommeren er det hvitt, beige og lys grå.

Farmors sa...

Først må jeg si at det teppet ditt ble superfint, spreke farger sammen! Godt det går mot lysere tider, det har vært noen solfylte fine dager hvor jeg har kjent at solen varmer, HERLIG!

tronderlivetmitt sa...

Oransje er en herlig farge.. (Og teppet ditt ble flott). Når det gjelder ideer om ikke å kjøpe nytt garn før alt i "kurven" er ferdigstrikket.., det blir aldri sånn. Jeg jobber jo også på en Husflid hvor fristelsene i garnhyllene ligger kun en trapp unna kontorpulten min.. Ønsker deg en fin og fargerik vår.

Knutine sa...

Knallfarge :-) Jeg kler i så godt Orange, men holder akkuart nå å lurer inn litt på en genser..
Men hjemme i stua,går det mye på Orange i perioder. Lys,puter og små blikkfang her og der . Herlig.
Ettersom jeg nå strikker på en genser i dyp turkis,så må jeg være enig at vi skal vises denne våren ..

Ha en flott dag :-)

H. sa...

Så det var bomullsgarn !

Herlig sommer farge, skal bli morsomt å se genseren ferdig, som vel er til helgen, kjenner jeg deg rett...hi hi hi hi hi ;))

Har faktisk strikket en lue til min kjære, mens jeg har vært hjemme i Norge, og må si (til meg å være) gikk den unna på ett par kvelder, så for meg var det kjapt. Ville gjerne at han skulle få den FØR vi dro tilbake til Italia, for der får han ikke brukt den ;)
Passet han fin, og vet du hva, jeg hadde ikke 10 cm tråd igjen engang når ferdig.
Etter nøye granskning, var det min feil, hadde tatt to omganger for mye FØR jeg startet på mønsteret, noe som ga utslag på slutten...men, det gikk såvidt.

God uke ønskes deg ;)

Gitte sa...

singletæppet er blevet utrolig flot! Jeg får helt lyst til at gøre dig kunsten efter....... Rester har jeg nok af i diverse grå farver og også til noget "spræl" - der er jo ingen som siger at det skal gå hurtigt (som dit - din superhækler 😄) godt navn til tæppet.....

Orange er også en skøn farve. Der er lidt forår over den, og så passer du jo både til tæppe og stol 😄

Kender rigtig godt det med gode intentioner!!!!!!!!! Om ikke at løbe garn, og så sker der alligevel at lageret vokset. Jeg er dog rigtig dygtig for tiden, og har fået strikket meget fra lager. Der kom dog noget rødt med hjem fra garngaragen for et par uger siden, så......

Ha en rigtig god dag.

Rubia sa...

Lekker farge det der. Og det er jo helt klart en av dine farger.
Er lov å kjøpe litt garn innimellom. ;O)

Lin sa...

Ikke koebe garn????? Den saetning findes ikke i min ordbog. haha.
Orange , dejlig farve. Den og roed klaeder dig saa flot.
Ha en rigtig god venindeaften.
Klem

BrittB sa...

Oransje er en herlig farge! Tror du blir feiende flott i din nye genser!!

Hannele på Hisingen sa...

jag också, har ett orange rum!

mimouna sa...

Flotte, sterke farger! Noen ganger er det godt å synes. Deilig at våren ikke er så langt unna heller. Og da har du kanskje årets fineste genser klar. :)


God helg!

lykketrollet sa...

Nydelig farge, og nytt garn.

Spennende. Må vurderes. Orange er og en av mine favorittfarger.

Ønsker deg en koselig helg.

Strikkeheksen sa...

Orv hvor er dit tæppe blevet fint, Sylvia - sikken et arbejde. Et smukt symbol på et nyt liv. Orange er sådan en levende og vibrerende farve - den kan varme de koldeste steder. God weekend :-)

Lene Megan sa...

Hej Sylvia
Tusind tak for hilsenen hos mig på PP. Ja, det er længe siden, jeg har haft travlt på den gode måde bl.a. med den bog, jeg skriver på. Og så blogger jeg allermest på Skrivehusets blog, hvor jeg har mit daglige virke.

Orange er en fin og kraftfuld farve, minder mig om ild og kreativitet. Men desværre klæder farven mig ikke. Så jeg nøjes med at nyde den i solopgangen, flammerne og i nogle af de billeder, jeg maler.

Kommer du mon til København i 2016?

Klem
Lene