Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 9. februar 2016

Lekkerier


Manos del Uruguay 
Jeg fikk skikkelig vann i munnen da disse ankom. Og gjett hvem jeg likte best?

Endelig har vi fått inn dette lekre LUXUS garnet igjen. Fino fra Manos del Uruguay, Merinoull og Silke, i 100 grams håndfarget garn.

Som du kan se, er det ikke helt rent farget, men det får en spennende glød i seg, uten å være "bråkete", hvis du forstår hva jeg mener med det. Det er bare sjarmerende.

Det er et Fair Trade produkt, som gir kvinner jobb og lønn. Og hvert hespe er helt unikt!
Høyt henger de, og LEKRE er de

Tenker nok de får ben å gå på når det er Strikkecafe i butikken i morra kveld.
Jeg har fryktelig lyst på dette garnet, til feks en jakke, ja, i det RØDE garnet, selvfølgelig :) Det kunne jo ikke vært noe annet.......

Men jeg må være flink å gjøre ferdig det jeg holder på med av prosjekter først.
Lappeteppet mitt er ikke helt ferdig enda, men nesten. Holder på med å hekle kanten rundt det nå. Og jeg viser det selvfølgelig frem, når det er ferdig.

Da jeg kom inn døra fra jobb i kveld, smalt jeg ingrediensene sammen til en Browniekake
Jeg har fryktelig lyst på en seig bit.....

Den skal bli med på Strikkecafeen i morra. 
Ikke så pen å se på her nå, siden jeg hadde bakepapir rundt i formen = lite gris og oppvask
Men når den blir skåret opp i seige biter, så går den ned på høykant.

Og jeg tror jeg nesten må ha meg en liiiiiten bit akurat nå

20 kommentarer:

Sommertid sa...

Herlig garn, skulle gjerne ha tafsa litt på de ja.
Ha ei koselig tid på strikkekafé imorgen og kos deg med den bittelille biten ikveld.
Er deg vel undt, så flink du er.

Muskats blog sa...

Nyyydelig garn. Og den brownien så farlig god ut.

Ingunn Sættem sa...

Utrolig flott garn! Tror jeg ville sikra meg det røde før alle strikkdamene gjør sitt inntog. Nydelig farge!
Vi bytter på å ta med oss kake til strikkekafeen. Veldig koselig å treffes med bundingen eller heklekroken. Lykke til med innspurten på teppet!

Klem fra Ingunn

Rubia sa...

Så spennende med nytt garn og så deilig kake.
Gleder meg virkelig til i kveld nå. :O)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Digg - begge deler!!! Herlige farger i garnet, og det er jo så mykt!! Lykke til på strikkekafé!!

amo sin blogg sa...

Overskrifta di, Lekkerier er perfekt på dette innlegget.
Frå eine lekkeriet til det andre.
Den kaka ser berre nydeleg ut.
Og den herlege tråden med dei fine fargane....
Lukke til på strikkekafe.
Her blir det kino i formiddag, Margaret Olin sin film
om Snåsamannen.
Har fått tips om å ha med rikeleg tørkepapir/lommedukar....

Bodil sa...

Wow, så nydeleg garn. Det ser så mjukt, ut og har så flotte fargar. Og kaka ser verkekleg god ut :)

Miri Vandre blandt ege sa...

Du er jo nødt til at smage et stykke inden du serverer den for andre - man skal jo smage på den mad man giver andre :)

AnnetteK sa...

Så utrolig lekre farger på det garnet!
Skulle gjerne være på strikkekafe, både for å tafse på garn og for å smake på browniesen, men blir litt langt å dra... ;)

Lin sa...

Det garnet er saaaaaa lekkert. Strikket skjerf af det engang. Saaa blodt og dejligt. Ja du maa da smake paa kaka. Ser for go ut.
Klem

Ellen sa...

Både garn og kage ser lækkert ud. God strikkecafe.

LivM sa...

Nyyydelig garn og sikkert nydelig kake også. Synd jeg bor så langt unna!

Annes indfald sa...

Jeg ville da stå og vakle ... Og vakle.. For både de blå - grønne er skønne.. Men den røde råber "tag mig med"!
Blev der noget kage til dig???

Siddis back home sa...

Nydelig garn, heldige deg! For en energi du har, smeller sammen en kake slik.... den ser herlig ut, ha en flott helg!

Eli Kristin sa...

Nydelig garn og så kjekt når det har sin historikk som det der. *smelt* Det ble ikke verre å se bildet av din lekre brownie. Knakende kjekk strikkekafè vil jeg tro :D

Ønsker deg ei riktig god helg. Syns du er skikkelig driftig ;)

H. sa...

Håper du unte deg en bit?
For på strikke kafeen tenker jeg du ikke hadde tid til det ;)

Nydelig garn, og ja det riktig gjettet at den tomatrød fargen var DIN..hi hi
Deilig duse de andre - litt sånn vår stemning over dem.

Gressenke helg på meg, og akkurat kommet hjem til Tjøme, etter ett døgn i Oslo/Lillestrøm. Så nå skal jeg bare kose meg i sofaen, beina opp og har en lue på lur (skulle vært julegave til T) som jeg skal begynne på. Også må jeg nok se på Hver gang vi møtes ;) Todelooo
Nyyt og kos deg med helg !!

mimouna sa...

Ja takk, både garn og brownie! Fristende begge deler. :)

Helle sa...

Manos garnet er rett og slett bare lekkert. Jeg har liggende et hespe i grønt som datteren har glemt. (Og jeg har ikke tenkt å minne henne på at det ligger her.)

Hvert hespe er som du sier unikt da det er håndfarget. Det kan med andre ord være ganske spennende å strikke et stort plagg av det.

Nå gjettet jeg med en gang hvilken farge du var ute etter. :) De andre fargene var jo ikke så morsomme, og det hadde i så fall betydd at du hadde gått tilbake en av "gjemme deg bort" fargene som jeg håpet du ikke ville gjøre. Så blir RØD fargen din for 2016. Passion, det passer og kler deg godt. - Og hekleteppet ditt det ble jo så fint. - med matchende sokker. ;)

Håper strikke-kafeen ble vellykket. Med seig sjokoladekake og Manos-garn manglet det i alle fall ikke på fristelser. :)

God helg og klem fra
Helle

BrittB sa...

Så fint garn -og deilig Brownies!! Skjønner godt at du lar deg friste av begge deler!!
Håper du får en strålende søndag!

Lisbeth sa...

Så lekkert garn! Det er jo bare en drøm å komme inn i butikken hos deg - da skulle jeg ønske jeg hadde flust av penger ;)