Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 6. februar 2016

Rødstrømpe

Jeg har hatt en Deal med ei venninne, og hun ønsket seg ullsokker
Varme sokker og et lunt pledd, er noe alle burde ha!

Venninnen min flyttet til Bergen for etpar år siden, da hun fant kjærligheten påny. Nå er hun på besøk i hjemlige trakter, og da må vi treffes, og oppdatere siden sist.
Og hun sier hun virkelig trenger sokker, så det skal hun få.

Som de grønne sokkene, er disse også strikket med Pt-5. 56 masker på pinne 2.5 til vrangborden, og 52 masker på pinne 3 på resten. Hæl og tåfelling er den jeg alltid bruker, som ligger lagret i minnet.

Sokkestrikking er jo ikke det jeg liker å strikke aller best. Men når jeg tenker etter, har det blitt endel sokker de siste par årene alikevel. Det er nemlig en takknemlig gave å gi bort, som alle setter pris på.
Og jeg liker å glede andre.

Varm på beina, varm i hjertet.

Ha en riktig god helg.

20 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Ja, hvem vil ikke gerne have et par hjemmestrikkede sokker? Dejlige hyggesokker, du har fået lavet og jeg kan da se, at det går vældigt fremad med det fine tæppe :-) Du har nok hyggelig venindesnak til gode, kan jeg forstå - god weekend :-)

Monica Gullesen Hansen sa...

Godt å gi og godt å få gaver som varmer flere ganger.
Teppet ditt blir bare mer og mer vakkert!
Gullskatt.
God helg

Lin sa...

Roede sokker, saa flot. Jeg hungrer efter roedt for tiden. Og saa fint de passer til dit taeppe. Herligt. Saa maa du have en god venindekomsammen, og kos dere.
Klem

Ingunn Sættem sa...

Jeg har også ei sokke-oppskrift som sitter i fingrene, faktisk den jeg lærte på folkeskolen, i femte klasse var det visst. Rødstrømpene ble jo riktig fine! Godt garn du har brukt også!

God lørdagskveld fra Ingunn

Birgitte sa...

Du er snill som strikker etter ønske :) Pt5 er et godt sokkegarn. Jeg har så mye rester av det, så her strikkes det tøfler for tiden.

Gitte sa...

Hjemmestrikkede sokker er noget af det bedste. Gad vide om tæppet følger med 😄

De røde sokker ser jo perfekte ud til tæppet.

Rigtig god weekend

Knus

Gro sa...

Dette er sokker og teppe til å bli glad av! Ønsker deg en strålende søndag uansett vær 🌞

amo sin blogg sa...

Herlege farger.
Rødstrømpene ser gode ut.
Heldige ho som fekk dei.

God helg frå Anne-Mari

BrittB sa...

Fint å kunne gi bort hjemmestrikka sokker - gode gaver som varmer, både hjertet og føttene!
Ønsker deg ei fin helg med venninnebesøk!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Herlige farger sammen. Og så koselig at venninnen din får hjemmestrikkede sokker!!! Håper dere koser dere!!

Annes indfald sa...

Råhygge i gulvhøjde.
Fine sokker... og et tæppe, der bliver bedre og bedre!

Fru Tunheim sa...

Ingenting er som gode hjemmestrikkede ullsokker...

LisaM sa...

Verdens beste gave, både å gi og få!:)
Fint med røde ullsokker:)

ANNEPÅLANDET sa...

Den oransjefargen, den blir jeg i godt humør av!!!

Flott med sokker! Jeg er også veldig fornøyd med PT5-garnet.
Ha en fin, ny uke!

Rubia sa...

Så nydelig teppet ditt blir. Og sokker, det får en aldri nok av. :O)

Bodil sa...

Så flott farge på sokkane. Og teppet ditt blir berre heilt fantastisk fint. Ha ein fin dag.

siddisisalou sa...

Står du på det flotte nye teppet ditt ?
Ja, sokker er en super gave. Hvem har ikke litt kalde føtter innimellom (spesielt i dobbel betydning)
Jeg koser meg nesten daglig med det deilige lille lilla sjalet i englemasker jeg fikk av deg.

Knutine sa...

Sokkene kledde teppet,eller omvendt..
Herlige farger , til å bli glade og varme i :-)

Lisbeth sa...

Fargeklatt :) Vitamininsprøytning å bare se på bildet ditt :) Synes du er flink til å bruke glade farger Sylvia - der har jeg litt å lære... Får prøve å bli bedre på det! Har heldigvis ikke mistet jobben min, bare vikarjobben. Så jeg jobber litt over 80 %, og det er igrunn fint. Skal nok savne den ekstra lønna, men man venner seg fort til det tror jeg ;) Håper du har det bra <3 God klem

Eli Kristin sa...

Så nydelig i teppe i herlige farger - og glade rødsokker til :) Så lekkert. Blir et deilig slumreteppe - og så kjekt med farger. Du er en fargeklatt :D

Sokker er noe de fleste har behov for, men ikke så mange som strikker dem selv. Og det er alltid kjekt å få ;)