Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 24. mars 2016

Påsken


Blir det noe strikking på meg?
Joda, det Strikkes, men bare litt av gangen, så det er ikke mye å komme med.
Men jeg har tenkt å slå meg på Sokkekjøret igjen, og som i fjor, så tror jeg det blir Ankelsokke-strikk en tid fremover
Ankelsokker, som passer til Påsken

Sokkene er selvfølgelig strikket i STERK på pinne 2.5 og 3. Ja, oppskriften finner du lenger opp til høyre her, på siden min. Den er lagret i minnet mitt, derfor strikkes de på autopilot.

Den fine HANEN har jeg gitt i gave til foreldrene mine, som fremdeles orker å ha meg boende her.
Og den kan stå fremme året rundt, siden den ikke er typisk Påskegul.

Den fine Bringebærrøde genseren jeg strikker sammen med min mor ( les: mest min mor...kremt ) ligger nå ferdig strikket, og er klar for montering nå. Så den vil nok komme i neste innlegg....regner jeg med.

Det jeg ikke regnet med, var det iskalde Påskeværet. Endelig litt jobbfri, og så forsvant sol og varme. Vel, det kommer snart en tid igjen for det, men det hadde passet så fint disse Påskedagene.

Ranunkler

Så får man heller sitte inne med varm kaffe, strikketøy og fargerike blomster, og nyte at man har fri. Ikke så verst det heller.

Nyhetene som jeg ymtet såvidt om sist, kommer i April. Så dere får ha tålmodighet med meg........
Sålenge får vi nyte Påsken slik vi selv ønsker, med eller uten ski på beina. Jeg fåretrekker det siste, men en gåtur eller to står muligens på programmet.

Fin påske!

8 kommentarer:

Meg og mine! sa...

Fin fin høne! Ønsker deg og dine en fortsatt fin påske!

Klem Inger G.

Annes indfald sa...

Vi kunne også ønske lunere vejr i danmark... men det må så vente. I Påsken vil jeg nyde datterens selskab til gåture og håndarbejdsglæde. Samvær med hele familien til påskefrokost.
Kort sagt ... nyde livet!
God påske til dig og familien.
Sikke en smuk buket du har på bordet.

Gitte sa...

Rigtig god Påske. Håber du nyder dine fridage.

Både i går og også det meste af i dag har der været blå himmel i Århus. Det er så skønt. Man bliver fyldt med ekstra energi. Jeg har haft hunden med på foreløbig 2 løbeture med blå himmel i denne uge. Både Bastian og jeg hygger os helt vildt. Jeg er en elendig løber - der er sikkert mange der kan gå hurtigere end jeg løber, men følelsen når man kommer hjem og efter at have kølet af - står under bruseren er fantastisk.

Skønne sokker. Jeg har printet dit mønster og regner også med at skulle have strikket et par (eller flere) af dine ankelsokker. Tænk sig at jeg strikker sokker.......

Spændende med din mors og dit fælles strikkeprojekt. Glæder mig til at se billede.

Fortsat god Påske.

H. sa...

Deilig bare å ha helt FRI !
Kan jo være solen kommer tilbake ?

Ihvertfall har du planene klare, strikking og kos inne, er heller ikke å forakte ;)))

God Påske Sylvia !

PS, spent på å se den genseren ferdig montert, og helst PÅ ;)))

Ruths datter sa...

Ikke det helt store været her heller, men det er opplett så da er jeg fornøyd. Første fripåska for meg på mange år. Herlig. Disse lave sokkene du lager er så søte. Den fine røde genseren gleder jeg meg til å se.
Fortsatt god Påske

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Godt du koser deg Sylvia. Og så herlig å ha så snille foreldre!! Også spent på genseren!! Og ankelsokker kan man vel ikke få for mange av. Strikk det du har lyst til og nyt noen fridager :-) God klem

siddisisalou sa...

Her hos oss ble påsken akkurat slik vi ønsket. Tidlig opp og uten stopp til etter barnetv. Påske med barnebarn, er helt deilig for mormor og morfar, selv om vi har måttet besøke lege pga hoste og vonde ører. At de våkner før hanen galer gjør jo bare at vi får mer ut av dagen. Så hos meg blir dt lite strikking, men jeg får jo se i bruk både Marius genseren, traktor genseren og Nancy jakkene og det er veldig ljekt.

Rubia sa...

Håper du hadde en grei påske selv om været ikke var det beste akkurat.
Jeg strikket litt i påsken selv. Litt på sokker, grytekluter, lue og sitteunderlag.
Og det eneste som ble ferdig var sokkene. *ler*