Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 13. mars 2016

Vårlengt

Kjenner du det, du også? At våren titter like om hjørnet.
Jeg lengter etter vår, jeg nå. Lange, lyse dager, med sol som varmer og gir oss energi. Lettere klær, bar asvalt, og sko på beina.
Ikke lenge til nå.........

Om det strikkes? Tjaaaa......
Mykt, lett og i den nydeligste fargen

Jeg har ikke fått strikket så mye sist uke, for jeg har vært så travel. Men min mor derimot, hun har strikket ferdig halve bolen nå. Jeg holder fremdeles på med det ene ermet.

Fra forrige innlegg, startet vi med hvert vårt erme. Det varte ikke lenge......
Det var altfor tykke pinner i forhold til garnet, og ble ikke pent. Så begge ermene ble rekt opp igjen.
( derfor er det greit å starte på ermene, i tilfelle opprekk )

Så ymtet min mor om at hun hadde heller lyst til å strikke bolen. Hun tar bolen, jeg tar ermene. Og så er det også slik, som flere av dere nevnte, at vi strikker litt forskjellig. Hun tvinner garnet rundt to fingre, og jeg kun en, og dermed strikker hun tettere enn meg.

Men du kan tro jeg gleder meg til genseren blir ferdig!!! Den blir myk og lett, og jeg ser den for meg i bruk hele sommeren igjennom også, ikke bare nå fremover.

I dag har en venninne og jeg gått koselig tur ved sjøen
Varm te og litt sjokolade på tur

Det er noe helt spessiellt å være ved vann og sjø. Og her vi satt på rasten vår, luktet det salt sjø og tang.

Jeg har ikke vært så flink til å gå meg turer i det siste, for jeg har nemlig lånt meg en bil nå!!! 
Etter to år uten bil, er det reine Luxusen å være mobil igjen!

Og vet du hva den beste tiden på døgnet er nå? Jo, i bilen, på vei til jobb hver morgen, med musikken høyt på. Da koser jeg meg, og gleder meg til å ta fatt på dagen.

Etter Påsken skjer det store, nye ting for meg. Det er best å følge med...... ;)

En deilig søndag ønskes dere som er innom.

21 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Blir så lekker genser - og din mor er jo gull verdt!! Herlig med bil - nyt det Sylvia. Og gleder meg til å høre om ditt nye liv!!! God god søndag med klem fra meg :-)

siddisisalou sa...

Utrolig fin farge på genseren, og jeg er sikker på at den vil passe deg SÅ godt.

amo sin blogg sa...

Koseleg innlegg.
Ja, vår er det som står høgst på ønskelista no.
Her regna det og det har vore 10 gr i dag, så det er vel kanskje eit vårteikn ?
Ønsker deeg ei fin ny veke.
Klem

Annes indfald sa...

Åh ja...vårlængsler.... varme, lys, livslyst og lette klæder! Den genser må blive færdig til vår med sådan livsglad farve.
Oi... nu med bil. Det er ren luksus. Så skønt med transport OG musik!
Bare rolig... vi hænger på og følger med.... nysgerrige som vi er ;-)

Lisbeth sa...

Jeg lengter også etter vår! I dag da jeg sto opp skinte sola og fuglene sang høyt :) Det er herlig å stå opp til det! Håper jeg får en forsmak på våren nå i påska :) Ha ei fin uke :)

Rubia sa...

Så deilig tur. Godt å komme seg ut.

Gratulerer så mye med bil og alt det andre. ;O)

Hannele på Hisingen sa...

Dagarna är långa och ljusare ♥

Lisbeth Severinsen sa...

For en lekker farge, ha en fin uke.

Gitte sa...

Tillykke med bilen. Det må være skønt. Selv om den jo ikke er livsnødvendig, er den sørme rar at have. Mange ting bliver lettere og verden mere åben.

Spændende med det fælles strikke projekt.

Har også haft travlt - bl. 3 dage i København i sidste uge (arbejde).

Strikkeheksen sa...

Her har der været forår de sidste to dage - op til 13 grader i dag og fuld sol - ærgerligt, at man skal være inde for at arbejde, men trods alt skønt med et kik ud til solen og klinik-lokaler der bliver lyse og luftige :-) Jeg siger også tillykke med bilen - det må være dejligt efter så lang tid, det er nu skønt at kunne komme rundt, men nu må du ikke helt glemme gåturene ;-)
Det skal nok blive en fin sweater, der kommer ud af jeres fælles anstregelser :-) Spændt på hvad der sker for dig efter påske :-)

H. sa...

Åhhh, den bringebær røde fargen er bare skjønn !!

Kan skjønne du koser deg med bil, gjør ofte hverdagen enklere og man rekker brått så mye mer. Veldig spent på hva som kommer fra deg i nærmeste tid, dog jeg har mine ideer...;)))))
Nytt hjem på deg, tenker jeg....!

Ja, enig elsker sjø - er min favoritt natur. Noe magisk med vann, og fargene og lukten.

Nyt dagene - straks er det påske, så da sier jeg: GOD PÅSKE fine Sylvia, kos og nyyyyt.

BrittB sa...

Den genseren blir sikkert flott, nydelig farge du har valgt. Du og din mor er jo et skikkelig strikke-team! Så bra!
Fortsatt god uke!

Siddis back home sa...

Tusen takk for koselige innlegg på bloggen min! Jeg har nå kommet meg i skjørtet, men må nok ha strikk øverst da det sklir ned... Herlig sol hos oss idag, men jeg må holde meg inne med to syke barn.... Happy knitting og god torsdag til deg!

Barwitzki sa...

Deilige fargerike roser du har. Genseren blir veldig fin, en riktig kosegenser. Fantastisk garnet alpakka og silke. Alltid veldig god en tur med venninne... og reise med bilen og
høre musikk er såååå fint... kos og nye :-))
Vi starter til påske, ha heklet påskepynt og hang påskeegg i dag
på gønne grener. Det blir veldig hyggelig. Glede. Ha det riktig fint og strålende påske
Sylvia. Solskinnhilsen fra Viola

Hilde sa...

Lekker farge på genseren. Lengter etter vår her nord også. Vi hadde en dag med sol og varme så man kunne sitte ute, men så kom det litt snø igjen. Kjenner at jeg er veldig klar for sol og varme.

Hannele på Hisingen sa...

härligt att fika ute! ♥

Lin sa...

Og her har vi slet ikke haft vinter. Hoesten varer laenge her. (SUK)
Der er noget magisk ved vand, saerligt havet. Elsker havet. Naar jeg er i Dk kan jeg sidde alene ved vandet i lang tid og bare dufte til saltet og havgusen, og bare nyde det.
Bil , herligt. Det er en frihed jeg ikke vil undvaere mere. En uafhaengighed som er guld vaerd.
Lyder spaendende med nye projekter. Hav en god week-end. Min fredag skal fejres med et glas roedvin.
Klem

Fru Tunheim sa...

Ja, jeg lengter også etter skikkelig vår og jeg følger med på hva som skjer hos deg.

Ønsker deg en finfin påske, Sylvia.

Marianne sa...

Ønsker deg en riktig fin påske! Klem Marianne

Helle sa...

Har også vårfølelse selv om det ligger snø rundt omkring fortsatt histen og pisten. Men så dukker det plutselig opp en og annen hestehov og da er det jo vår...😊

Så lekker farge du jobber med. Frisk og vårlig. Veldig smart å la moren din strikke for deg. Begynner jo å lure selv på hvor mange strikke gensere jeg kommer til å ende opp med etterhvert. Men nå har jeg innimellom fått litt strikkehjelp av datteren. Og det monner jo godt når armer streiker, og ideene overgår både armer og tid. 😊

Fortsatt god helg og god påske.
Klem Helle

mimouna sa...

Godt å kunne møte våren ute, og te og sjokolade smaker ekstra godt i friluft. :)